Szeretettel köszöntelek a Gyökereinket és értékeinket keresők közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Gyökereinket és értékeinket keresők vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Gyökereinket és értékeinket keresők közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Gyökereinket és értékeinket keresők vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Gyökereinket és értékeinket keresők közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Gyökereinket és értékeinket keresők vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Gyökereinket és értékeinket keresők közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Gyökereinket és értékeinket keresők vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
13 éve | B Klári | 0 hozzászólás
Minden nemzeti ereklyénk õsi, a történelembõl bizonyíthatóan szakrális ókori eredetû.
Az elsõdleges Indomediterrán világkultúrát megalkotó õsi népünk eredetének kulturális hagyományai értelemszerûen nem az ókorból fejlõdött ki, hanem az emberiség õskorából. A történelmi ókor az írás kezdeteitõl számítódik, ezért az én nyomozásom is csak az elsõ írásos hagyatékok feldolgozásáig terjedõ idõszakot öleli át. Az emberiség õskorából már csak régészeti és nyelvészeti bizonyítékok maradhattak fenn.
A Szent Korona
A magyar kiscímer negyedik motívuma a Szent Korona, mely a pajzs felsõ szélén nyugszik. Eredetérõl már sokan és sokféleképpen írtak. Egyesek latin, mások görög, újabb kutatók Kis-Ázsiai elemeket vélnek felfedezni a korona megjelenésében.
|
|
13 éve | B Klári | 0 hozzászólás
Nagyon nehezen tudom megemészteni azt a tényt, hogy a hazában nincs egyetlen történészünk sem, akinek az utóbbi legintenzívebb 300 éves történelemhamisítási gyakorlat következtében, a nemzeti (kis) címerünk eredetérõl érdemleges mondanivalója lenne. Több forrásomat nem történész írta.
1. Magyarország zászlaja.
Nemzeti jelképeink eredetének megértéséhez a háromszínû piros-fehér-zöld trikolór kialakulásának a történelmi folyamatán keresztül vezet az út.
Kezdjük a nemzeti színeink eredetének kialakulásával. Feltételezem, hogy önök méltányolták azt a kérésemet, hogy fogadják el az ókori Egyiptom nyelvének az ómagyart, minden további bizonyítás nélkül.
A magyarság mai nemzeti jelképeinek eredetéhez, a szakrális ereklyéink evolúciójának ismerete nélkül nem tudunk közel férkõzni. Ahhoz, hogy legalább az eredetüket behatárolhassuk, ismerni kell a nép valódi származását, az igazi gyökereit.
A mai világunkban egyre inkább elhallgatott, és a származásunkat jegelõ társadalmi gyakorlatban, a történelemtudományok nem a nemzeti ereklyéink valódi ismeretének a tanítása felé haladnak. Ameddig nem tisztázódik a magyar nép valódi eredete, addig nem lehet a nemzeti ereklyéink pontos ismeretérõl sem szó.
13 éve | B Klári | 0 hozzászólás
A történelmi mondák szerepe egyrészt az emlékezés, másrészt pedig a világ forgásának jobb megismerése, félelmünk elűzése.A történelmi tényekkel eredeti formájába öntött Csodaszarvas mondánk minden emberi kételyünkre, félelmünkre feleletet ad mind a múltat, mind a jelent illetőleg, csak akarni kell ezen üzeneteket meghallani!
A magyarok teremtés mondájából ismerjük már Nagyboldogasszony anyánk világteremtõ erejét (az õsrobbanás mitológiai kivetítése), és azt, az Õ szentségénél nincs feljebb. Megszülte az õsanyagot, benne a Mennyországot az Istencsaláddal.
13 éve | B Klári | 0 hozzászólás
A Szent Korona születéséről és történetéről egyre többet tudtunk meg az elmúlt évtizedekben. Tisztázódott, hogy a korona abroncsát és keresztpántjait egy időben készítették, hogy a stílusa alapján az avar kincsek sorába illik, hogy a zománcképek legközelebbi párhuzamai a Kaukázus hunok és avarok járta vidékén maradtak fenn. 1992-ben Szegeden tartott előadásomban, a stíluspárhuzamok és más adatok alapján, hangot adtam annak a feltételezésemnek, hogy a Szent Korona a mervi oázisban készülhetett.
13 éve | B Klári | 0 hozzászólás
Az abroncson lévő Krisztus-zománc térdeinek rekeszrajzolatában (5. ábra) ugyanis felismerhető a „jm” ligatúra, amely megtalálható csángó hímestojáson, az erdélyi fazekasmotívumok között és hun szíjvégen is. Nagy Károly és Szent István későbbi ligatúrás névmonogramjainak előképe ez.
A rekeszrajzok különös alakzataira Ludvig Rezső ötvös hívta fel a figyelmet a Nap Fiai alapítvány által szervezett írástörténeti előadássorozaton tartott előadásán.
Juhász Zoltán kutatásainak eredményei bizonyították, hogy a magyar népzenének egyedülálló kapcsolatai vannak az eurázsiai földrész más népzenéivel, és ebben a kapcsolatrendszerben a magyar népzene központi helyet foglal el. A másik jelentős fejlemény, hogy az is egyértelműen kiderült, a magyar népzene - a maga teljességével - már évezredek óta a Kárpát-medencéhez tartozik. A népzenénk ősiségét megerősíti az a neve alapján nemrég beazonosított szkíta táncdallam is, aminek az igen közeli rokonai ma is megtalálhatóak a magyarságnál.
Az embereknek ősidők óta törekvésük, hogy a (vérségi, etnikai, vallási, szervezeti, politikai stb.) csoportokhoz való tartozásukat, ugyanakkor másoktól való elkülönülésüket is valamilyen módon (testfestéssel, hajékítéssel, mítoszokban, eredetmondákban, totemekkel, tamgákkal, hasonló öltözékkel, tulajdonbélyegekkel, mesterjegyekkel stb.) kinyilvánítsák.
(Ezek motívumai később átkerülhettek a címerekre is, ezért a címer kialakulásának kora és eredete vitatott.)
A római birodalom felbomlása után a csapatok egyenruházata, szabvány szerinti felszereltsége megszűnt, a feudális államok kialakulása idején relatíve kis létszámú seregek (amelyeknek tagjai akár ismerhették is egymást) csaptak össze, vagy külsőre is jól megkülönböztethető ellenfelekkel (nomádok, arabok, vikingek) küzdöttek.
13 éve | B Klári | 0 hozzászólás
Hová is kötődik Ábrahám útja a "történelemben"?
A három világvallás (zsidó, keresztény, iszlám) ősének tartott Ábrahám – akit akkor még Ábrámnak hívtak – a Biblia szerint Ur-Kaszdimban látta meg a napvilágot. A káldeus Ur-ból – a város neve ezt jelenti – apjával és unokaöccsével, valamint feleségeikkel és szolgáikkal együtt az észak-szíriai Harránba költözött, majd innen Kanaán földjére vándorolt. Lóttal együtt Sikem környékén, majd Bétel és Hái között sátorozott.
Pesti Páter és Badiny-Jós Ferenc kutatásai szerint
MIÉRT „BIBLIA”?
Bevezetőül szeretnénk megmagyarázni, hogy a káldeusok szerinti írásokat és hagyományokat összesítő könyvünk címében miért használjuk a „BIBLIA” elnevezést. . .?
Általában úgy tanítják, hogy a „biblia” a görög nyelv „biblos” vagy „biblon” szavának többes számú kifejezése és jelentése „könyvek” lenne. Azonban sem a „biblos”, sem a „biblon” görög szónak nincs ilyen többes számú esete. A görög nyelvet tanító ismertetések a „biblia” szót görögből átfejtett (etimologizált) latin szónak mondják, viszont a latin nyelvnek nincs „biblia” szava. Így a „biblos”, „biblon” és a „biblia” szavaknak eredetét a káldeusoknál kereshetjük, már csak azért is, mert a görögök – a „klasszikusnak” nevezett tudásuk legnagyobb részét a káldeusok hagyatékából sajátították ki. A „BIBLIA” szónak három féle változatát láthatjuk a káldeus ékiratok szerint:
A MAGYAR BIBLIA
Magyar Bibliánkban igazságokat és a magyar nép történetét – a világ teremtésétől kezdve – a Káldeusok irták meg legelőször, mert ők az „írás feltalálói”.
A FÉNYÖZÖN ÉS A VÍZÖZÖN
1. Az Ég lakói jól tartották a Szövetséget, Áldás és bőség fénye özönlött a Kusok földjére. ÉN-LIL vetőmagjai kalászba serdültek és gazdag termésük megadta a mindennapi kenyeret.
2. A Tudás Fája is ontotta gyümölcseit és a „tudatlanság”—amit az ősi nyelv SAG-KUG-GA néven mondott – Tudássá lett a Fény özönében.
3. A földi élet sok új tapasztalata – az égi tanítók sugallata által – és a Fokos erejével, a Kusokat tudókká, okosokká és bölcsekké tette.
4.
13 éve | B Klári | 1 hozzászólás
Hagyományosan a pásztorok hangszere, akik a táncos mulatságok mellett a születés és halotti tor alkalmával éppúgy megszólaltatták hangszerüket, mint a legfontosabb naptári ünnepeken: a téli és nyári napfordulón, vagyis Karácsonykor és Szent Iván éjszakáján.
Eredete az ókori kultúrákig vezethető vissza. A szimpla nádsíppal szóló kettőssípok közül azokkal áll közeli rokonságban, melyek két sípján eltérő szólamot lehet játszani.
Két vagy több nyelvsípból álló több szólamú hangszer, melynek sípjait szájjal vagy fújtatóval felfújt tömlő segítségével szólaltatják meg.
Számos elnevezése ismert: gajd, tömlősíp, bőrduda, kutyaduda, kecskeduda.
A magyar duda sípjai egyszerű ún. rácsapó nyelvsípok. Fő részei: a
birka-, kecske- vagy kutyabőrből, ritkábban csikó- vagy borjúbőrből
készült tömlő, a dudafej, a kettős síp, a bordó és az emlő, ill. fújtató.
– A jobb első lábcsonkba a duda emlőjét vagy fújtatóját, a bal
lábcsonkba a duda bordósípját, a bőr nyaki nyílásába pedig – arra a
helyre, ahol eredetileg is az állat feje volt – a dudafejet
kötik bele.
A 19. század második felének egyik meghatározó felfedezése az izzólámpa mellett a telefon volt. 1878. január 28-án kezdte meg működését az első kereskedelmi telefonközpont a connecticuti New Havenben 21 előfizetővel.
Budapesten az első, 25 vonalas telefonközpontot pedig százharminc évvel ezelőtt, 1881-ben helyezték üzembe.
Az 1876-os első „táv-beszélgetés” Boston és a massachusettsbeli Cambridge között mintegy 3200 méter távolságot hidalt át.
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Utolsó hozzászólás